Dagactiviteiten en -toerisme worden steeds belangrijker voor ons eiland. In de totale bestedingen op ons eiland neemt het aandeel dagtoerisme toe. Denk daarbij ook aan evenementen als Concert at Sea, Beachboom en de Kunstschouw. Uit het imago-onderzoek blijkt dat we onze evenementen en dagactiviteiten nog te weinig promoten. Het is voor bezoekers niet altijd duidelijk wat er hier te doen is, terwijl er jaarlijks ruim 400 kleine en grote evenementen plaatsvinden op Schouwen-Duiveland. Daar gaan we meer werk van maken! In de promotie van Schouwen-Duiveland willen we meer samenhang en overzicht tussen de verschillende activiteiten aanbrengen en meer aandacht voor dagattracties.
Daarnaast organiseren we meer evenementen die passen bij ons eiland. Daarnaast willen we onze geschiedenis meer tot leven brengen. Musea moeten meer inzetten op beleving en activiteiten en minder op de collectie. Meer doe-activiteiten, meer verhalen vertellen en meer gebruik maken van moderne communicatiemiddelen. Op deze manier kunnen we onze monumenten, cultuurlandschappen en geschiedenis tot leven brengen en meer laten beleven. Zo gaan bezoekers onze groen-blauwe oase nog meer waarderen.
De vraag die we hier willen bespreken is hoe we Schouwen-Duiveland nog beter als podium kunnen benutten voor evenementen en dagbezoek.
Naast uw stelling horen wij graag uw verdere ideeën en reactie. Wat zijn uw ideeën om onze cultuur meer te laten beleven?
Mee praten kan door, onder de hieronder zichtbare stelling, een reactie te plaatsen in het discussievenster.