Stellingen toekomst van het toerisme

Digitalisering dient de beleving

 

De ‘slag’ om de gunst van de gast wordt steeds meer met digitale middelen gestreden. Digitalisering en informatietechnologie zijn de komende jaren voor ons eiland belangrijke thema’s. De smartphone is nu al de gids waarmee je de vakantiebestemming Schouwen-Duiveland kunt ontdekken. Maar liefst 75% van de Nederlanders boekt volgens het CBS via internet/email. Digitale middelen stellen ons ook in staat grote hoeveelheden informatie te verzamelen en te verwerken. Met deze ‘big data’ kunnen we onze gasten beter leren kennen en kunnen we beter inspelen op wat de gast belangrijk vindt.

 

De vraag die we hier willen bespreken is of we meer moeten investeren in digitalisering om te zorgen dat we andere toeristische bestemmingen voor blijven op het gebied van digitale informatievoorziening.

 

Naast uw stelling horen wij graag uw verdere ideeën en reactie. Hoe kan digitalisering u en uw gasten helpen?

Mee praten kan door, onder de hieronder zichtbare stelling, een reactie te plaatsen in het discussievenster. 

 

Verwante artikelen

Deel

Reacties

  • Digitalisering OK, maar vlak 'meer plezier met papier' niet uit, zeker voor de wat oudere doelgroep. Kleurwandelingen en themafietsroutes naast knooppuntroutes. De beschikbaarheid van eenvoudige kaart- en informatiefolders bij de VVV's, in winkels, op campings en bungalowparken brengt mensen vaak op een eerste idee. Daarna kan actuele informatie digitaal worden opgezocht.
    21-10-2017 11:33:34
  • Regelmatig kom ik toeristen tegen die op pad zijn met fietsnavigatie of fietskaarten waarop niet bestaande fietspaden vermeld zijn. Zij denken een leuke fietstocht te gaan maken, maar zij eindigen dan ergens halverwege op een doodlopende weg. Daar wordt niemand blij van. Digitale up-to-date fietsroute informatie is dus echt geen overbodige luxe.
    29-9-2017 23:03:22
U moet registreren/ingelogd zijn om te reageren
duivenland
2212